kAN VI VARA HEMMA ETT TAG NU????

I går så var vi ute med Hollie, och Douglas, en morgonpromis, det var roligt. Sen åkte matte och jag och handlade, sen när vi kom hem så började matte att packa sin " åka bort väska " Alltså inte sin dumma, dumma, jobbarväska, utan den andra........Hm, tänkte jag, jag brukar ju få åka med då, kanske, kanske, så det var bästa att hänga matte i hasorna hela tiden!! Och jaaaa, jag fick åka med, jag behövde inte gå upp till Elvis, matte sa när vi satt i bilen att vi skulle till Foppa! VAAAAA????? Hade inte räknat med det, utan jag trodde nog att vi skulle till Spillan kanske, men nähä, det var ju bara att hålla god min och åka med till den där pajasen.......Oki, oki, han ÄR söt,men...... ack så busig!!
Mattes mobil ringde när vi var på väg till Solna, och det var Jonas, en av mattes systersöner, han spelar hocky, han är jätte duktig säger matte, han spelar i Södertälje nu, så dom har flyttat till ett nybyggt område i Södertälje, men iallafall, han bjöd in matte på dop, av hans och Sonja, ( hans nästan fru, dom ska gifta sig nästa år) son, Viktor ska han heta.  Dopet skulle vara den 19/9 kl 14, i Södertäljes katolska kyrka, för Sonja är katolik. Men jag då????? Jag blev inte medbjuden.....hm, hm, hm. Matte tackade ja på en gång, och vilken tur sa matte, att hon redan hade fått semester just då!!!! Och så bestämde dom att vi plus Foppa skulle komma till dom idag.
Så när vi kom till Solna så åkte vi vidare med Foppa och Lena till KISTA Centrum, för Lena skulle handla läderstövlar, och matte handlade doppresenter. Lena fick tag i ett par " hooker boots " sa matte, men dom var skit snygga, hade jag varit människa så skulle jag velat haft ett par sådana!!
Sen på kvällen åt matte och Lena kräftor, blääää, men matte  älskar det! Uffe var på kurs i 2 dagar, så han var inte hemma.
I morse så försov sig Lena, så matte flög upp, och klädde på sig, sen skjutsade hon Lena till jobbet, så vi fick vår morgonpromis i Sickla!!
Mitt på dagen åkte vi så till Södertälje för att hälsa på Jonas, Sonja, och Viktor. Mormor och morfar kom också!!! Dom skulle vidare till Norrköping ett par dagar, och passade på att komma förbi ett tag, kul, dom är alltid snälla mot mig!!! Så människorna fikade och pratade,sen åkte morfar och mormor, och vi andra gick ut på en promenad, det var ett JÄTTE FINT område dom bodde i!!!! Matte sa att hon hade trott att hela Södertälje var ett enda stort getto???? Vad det nu är???? Så hon blev så förvånad av att se att det var så fint!!! Sen åkte vi hem med Foppa, sen ÄNTLIGEN åkte vi hem!!!!!
Matte tyckte också det var skönt att komma hem, för hon har blivit riktigt dålig, ont i halsen och huvudet, hostar och nu har hon börjat snora lite, hm, hm............ Hon sa till en kompis som ringde, att det kändes som om hon hade lite feber också, stackars, stackars min matte!!!!!!!!

INBJUDAN TILL DOPET!!!!


EN AV PRESENTERNA!!


ETT SET!!!


JONAS OCH EN GLAD VIKTOR!!!!!


SONJA OCH FOPPA!!!!!


3 GENERATIONER,  VIKTOR, JONAS, OCH MORFAR!!!!!


HÄR HAR HAN TYDLIGEN TRÖTTNAT PÅ ATT BLI FOTOGRAFERAD!!!!!!!!


FOPPA OCH JAG I SÖDERTÄLJE!!!!!!


SÅ HÄR SER JAG UT NU!!!! ÄR TRÖTT!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0